Limitacions en la fase 2 de transició a una nova normalitat - Pandèmia de COVID-19

Limitacions en la fase 2 de transició a una nova normalitat - Pandèmia de COVID-19
Altres
Fase 2 o intermèdia; Dins d'una evolució epidemiològica positiva de la pandèmia de COVID-19
A partir del 25 de maig, pas a la Fase 2 en tots els territoris autoritzats.
Ordre SND/440/2020, de 23 de maig, per la qual es modifiquen diverses ordres per a una millor gestió de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 en aplicació de el Pla per a la transició cap a una nova normalitat.
Aquesta Ordre SND/440/2020 de 23 de maig de 2020 modifica alguns aspectes previstos en l'Ordre SND/414 de 16 de maig de 2020, per la flexibilització de determinades restriccions d'àmbit nacional establertes després de la declaració de l'estat d'alarma en aplicació de la fase 2 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.
En aquesta ordre, per exemple, dedica un dels punts a tractar les MESURES EN EL TREBALL:
Sempre que sigui possible, es fomentarà la continuïtat del teletreball.
A les empreses, comerços, centres educatius i altres entitats previstes en la citada ordre de el Ministeri de Sanitat, s'hauran d'adoptar les mesures necessàries per complir les mesures d'higiene i/o prevenció per als treballadors.
S'assegurarà que tots els treballadors tinguin a la seva disposició en el lloc de treball gels hidroalcohòlics o desinfectants amb activitat virucida per a la neteja de mans, o quan això no sigui possible, aigua i sabó.
Quan no es pugui garantir la distància de seguretat interpersonal d'aproximadament dos metres, s'assegurarà que els treballadors disposin d'equips de protecció adequats a el nivell de risc i estiguin formats i informats sobre el correcte ús d'aquests equips de protecció.
Aquestes mesures són aplicables també a treballadors d'empreses que prestin serveis amb caràcter habitual o de forma puntual a les empreses, comerços, centres i altres entitats previstes en l'ordre de l'Ministeri de Sanitat.
El control horari mitjançant empremta dactilar s'ha de substituir per un altre sistema que garanteixi les mesures higièniques adequades per protegir la salut i la seguretat de l'treballador, o bé s'haurà desinfectar el dispositiu abans i després de cada ús.
La disposició de llocs de treball, l'organització dels torns i la resta de condicions de treball han de garantir el manteniment de la distància de seguretat interpersonal de dos metres entre els treballadors, i és responsabilitat de l'titular de l'activitat o director de l'entitat. Les mesures de distància han de complir-se en vestuaris, taquilles i lavabos, així com en qualsevol altra zona d'ús comú.
Si un treballador comencés a tenir símptomes compatibles amb la malaltia, es contactarà immediatament amb el telèfon habilitat per a això per la comunitat autònoma o centre de salut i, si escau, amb el Servei de Prevenció de Riscos Laborals. El treballador es col·locarà una mascareta i abandonarà el seu lloc de treball fins que la seva situació mèdica sigui valorada per un professional sanitari.
Els centres hauran de realitzar ajustos en la seva organització horària per evitar el risc de coincidència massiva de persones, treballadores o no, en espais o centres de treball durant les franges horàries de previsible màxima afluència o concentració i durant les entrades i sortides
Contingut íntegre de l'Ordre SND/440/2020
 

Logo brand

.   .